1397-02-11 11:15
677
0
53075
مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی گلستان:

توقف ۱۵ فقره برداشت غیرمجاز شن و ماسه در گلستان

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ فقره برداشت غیرمجاز شن و ماسه در استان با دستور دادستانی متوقف و با متخلفان برخورد قانونی شد.

به گزارش گلستان ما؛حسن خسروی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود گشت‌های این سازمان در سطح استان گلستان اظهارداشت: این گشت‌ها در سطح استان از مناطق روستایی و زمین‌های کشاورزی بازرسی و جلوی ساخت و سازها و برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه را می‌گیرند که از ابتدای سال تاکنون 15مورد برداشت غیر مجاز را متوقف کرده‌اند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: طبق مصوبه هیئت وزیران، مراجع صادرکننده موافقت اصولی باید هر 6 ماه یکبار از مکان‌های مجوزدار بازدید و گزارشی هم برای امور اراضی تهیه کنند. در زمینه برداشت شن و ماسه مجوزها از سوی صنعت و معدن صادر و طبق مجوزها سطح وعمق تعیین شود و به‌شدت این مجوزها رصد می‌شود.

وی گفت: 14 گشت در شهرستان‌های استان گلستان فعال است و همچنین تلفن گویای 131هم شکایات مردم را دریافت و رسیدگی می‌کند و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد. هفته گذشته دادستان مرکز استان از شهرستان‌های آزادشهر، کلاله و علی‌آبادکتول بازدید کرد و به دادستان‌های این شهرستان دستور ویژه رسیدگی داد. همچنین دستور پلمب چند سنگ‌شکن که غیر مجاز برداشت می کردند را داد.

خسروی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از برداشت غیرمجاز نیاز به همکاری همه دستگاه‌های متولی داریم تا در کنار کنترل و نظارت بر کار 80 سنگ‌شکن فعال بر موارد دیگر غیر‌مجاز هم نظارت کافی داشته باشیم./تسنیم

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.